2011/04/01

Ogre's Wrath (Caer Fingaard's Saga #1)

Après quelques tirages de dés la première aventure de Caer Fingaard prend forme. Le groupe de Caer est envoyé patrouiller du côté de la route de Brionne, théatre de nombreux raids de gobelins.

After a few dice rolls Caer Fingaard's first adventure takes shape. Caer's group is sent to patrol the Brionne's road where many goblins raids have been reported.





Le chef de la bande, Mag Afaynydd, décide de gravir la colline ouest pour avoir une vue dégagée sur la route (carré n°7). Cela permet de révéler les trois PEF (Possible Enemy Force).

The leader, Mag Afaynydd, decides to climb the hill west (square No.7) to get a clear view of the road. This reveals the three PEF (Possible Enemy Force).




Les deux premiers PEF sont des fausses alarmes, le troisième se révèle être un groupe de traînards composés de deux chevaucheurs de loups, un gobelin, un archer, un black moon goblin et un ogre. Thendag tire une flèche, rate. L'archer gobelin réplique et le tue ! Les tests de moral (crisis test) sont ratés en cascade. Sept keltoïs se replient d'un mouvement en arrière (retire) tandis que trois autres (dont le chef) s'enfuient (rout) !

The first two PEF are false alarms, the third proves to be a group of stragglers consisting of two wolf riders wolf, a goblin, an archer, a black moon goblin and an ogre.Thendag shoots an arrow and misses. The goblin archer shoots back and kills Thendag! The crisis tests (test crisis) are cascading failures. Seven keltoïs fall a movement back (retire). The last three rout (including the chief)!




TURN 2: Keltoï=3 ; Goblin=5
Seul l'ogre réussit son test de course et avance vite. Profitant de son isolement Caer encourage ses camarades à charger l'ogre. Malheureusement le test de course est un échec.

Only the ogre passes his fast move test and moves fast. Taking advantage of his isolation Caer encourages his friends to charge the ogre. Unfortunately the test fast move test is a failure.

TURN 3: Keltoï=1 ; Goblin=2
Les gobelins jouent les premiers. Les chevaucheurs de loup testent pour charger (avec -1d contre position défensive) et décident de rester où ils sont. Il en va de même pour les gobelins à pied. L'archer gob vise Dwaewin et le rate. Ce dernier (frenzy) charge l'archer en réaction, le percute en le faisant reculer, puis le tue (OD). Cette charge terrifiante impressionne tellement les gobelins que tous déroutent (crisis test). L'ogre ne bouge pas, impavide.

Goblins play first. The wolf riders test to charge (with-1d against a defensive position) and decide to stay where they are. It's the same for the goblins on foot. The goblin archer aims Dwaewin and misses. The latter (frenzy) charges the archer in reaction and kills him (OD). This charge is so terrifying that all the goblins rout (crisis test). The ogre does not move, fearless.






Caer prépare ses hommes à la charge contre l’ogre (charge test). Les deux camps réalisent chacun 3 réussites. Mais le test de course donne pass=0, tout le monde ne va pas arriver au contact (les pieds nus dans les buissons épineux cela ralentit...).

Caer prepares his men to charge the ogre (charge test). Both sides realize each 3 successes. But the fast move test is a failure (pass = 0 dice), everyone will not get to the fight (bare feet in thorny bushes...).

Ogre : 5d (REP) + 1d larger base - 1d outnumbered = 5d
Keltoïs : 4d (REP) + 1d frenzy +1d spear first round - 1d terror = 5d

Dices are rolled and... you can see the number of success on the picture below :






Caer est OD et trompe la mort (cheat death) étant une star. Des trois autres, deux sont tués (OD) et le dernier est blessé gravement (OOF). Les deux derniers survivants se replient (retire).

Caer is OD and (as a star) cheats death. Two other keltoïs are killed (OD) and the last is seriously injured (OOF). The last two survivors withdraw (retire).

TURN 4: Keltoï=6 ; Goblin=5
L'ogre charge Gromamond et après un tour de combat (evenly matched) le blesse gravement (OOF).

The ogre attacks Gromamond and after a turn of fight (evenly matched) wounds him (OOF).

Ogre : 5 +1 larger base = 6
Gromamond : 4 -1 terror +1 frenzy +1 uphill -1 outnumbered + 1 spear on the first turn = 5




Il ne reste qu'un survivant, Dwaewin qui est aussi le seul a avoir tué un gobelin... Il va chercher des secours.

It remains only one survivor, Dwaewin who is also the only one to have killed a goblin ... He will seek help.



Un bien piètre résultat pour des mercenaires d'élite...

A very poor outcome for elite mercenaries ...


FIGURES : Corvus Belli & Magister Militum

3 comments:

  1. Nice report. What are your feelings about WHAA?

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  2. Tres bien! Sorry, cannot find the accent on my keyboard.

    Goblins always run...but Ogres are something else altogether : )

    Hope you enjoyed the game.

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  3. Thanks! WHAA is a great game with lot of ideas. I would have liked more about skills & attributes.

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