2010/08/19

Z Day (Josh Randall Campaign 1)



Début de ma campagne All Thing Zombies de Two Hour Wargames.

Beginning of my ATZ campaign.

Je joue avec deux personnages une première aventure pour me rafraichir la mémoire sur les règles.

I play with two characters a first adventure to remember the rules.

Tracy & Walter « Josh » Randall sont chasseurs de primes en Californie du Sud près de San Diego. Ils se sont rencontrés à l’Université. Tracy est devenue inspecteur de police et Walter s’est engagé dans les marines. Après ces premières carrières ils ont décidés de se mettre à leur compte en profitant des contacts de Tracy. Chasseur de primes est un boulot qu’ils peuvent exercer ensemble et en étant leur propre patron.

Tracy & Walter "Josh" Randall are bounty hunters in southern California near San Diego. They met at the University. Tracy became a police inspector and Walter a marine. After these careers they have decided to start their own business by taking advantage of Tracy's contacts. Bounty hunter is a job they can perform together and being their own boss.

Après l’apparition du virus Z ils se sont repliés dans leur ranch dans l’est du comté. Le ranch est bien équipé et doté d’un groupe électrogène. Ils ont deux véhicules, un SUV (BV 6 – 18 fuel) et une Sedan (BV 5 – 10 fuel). Une pièce du ranch est consacrée à leur métier avec réserve d’armes et de munitions (8 jets dans le tableau des armes : 3 BA Pistol, Machine Pistol, Pistol, 2 Shotgun, BA Rifle), gilets pare-balles, menottes, radio, etc. Ils ont assisté à la TV, à la radio puis avec la CB à la propagation du virus et à la panique…

After the appearance of the Z virus they got back to their ranch in the eastern part of the county. The ranch is well equipped with a generator. They have two vehicles, an SUV (BV 6-18 fuel) and Sedan (BV 5-10 fuel). A room of the ranch is devoted to their craft with reserves of weapons and ammunition (8 rolls in the weapons list: 3 BA Pistol, Machine Pistol, Pistol, 2 Shotguns, BA Rifle), bulletproof vests, handcuffs, radio etc. They watched on TV, radio and CB the spread of the virus and panic ...

Le couple va en reconnaissance dans la banlieue de San Diego.

The couple went in recognition in the suburbs of San Diego.





Walter « Josh » Randall
Star
Classe : Military
REP 5
Attributes :
- Agile
- Marksman
Equipement (encumbrance : 6):
- BA Pistol
- BA Rifle
- Body Armor
- Bowie Knife (Impact 2)

Tracy Randall
Star
Classe : Military
REP 4
Attributes :
- Agile
- Ambidextrous
Equipement (encumbrance : 3):
- BA Pistol
- BA Pistol
- Body Armor

Je joue un scenario Discover (ATZ p. 41). Globalement tout se passe bien pour les deux héros qui vont découvrir chacun un objet (BA Pistol et Luxury Good). Les zombies vont rater un grand nombre d’activations. Finalement Tracy & William rencontreront deux survivants (REP 4 Brawler avec Shotgun et REP 4 Agile avec BA Pistol) qui se rangeront à leurs côtés (Meet & Greet).
Tout le monde s’en sort vivant. Je teste pour le gain de réputation mais personne ne progresse. Tracy et William vont chacun tuer 12 zombies.

I play a scenario Discover (ATZ p. 41). Everything is going well for the two heroes who will discover each an object (BA Pistol and Luxury Good). The zombies are going to miss a large number of activations. Eventually Tracy & William will meet two survivors (Fred Costa, REP 4 Brawler with Shotgun and Lee Costa REP 4 Agile with BA Pistol) which will join them (Meet & Greet p.45).
Everyone will finish alive. I test to increase reputation, but no progress. Tracy and William will each kill 12 zombies.












Dramatis Personae :
Z : Rebel Minis
Survivors (except Tracy) : Ground Zero Games
Tracy : Rebel Minis
Buildings : Worldwork Games (see links)
Gaming Floor : Toposolitario (see links)

2010/08/14

Violent resistance

Sur Kalithea la résistance des Sahadeen a pris un nouveau tournant quand des éléments de l'armée régulière ont fraternisé avec les rebelles, ouvrant leurs arsenaux.

On Kalithea the Sahadeen resistance took a new turn when elements of the regular army have allied themselves with the rebels opening their arsenals.

Sur ces clichés pris par un drone un marcheur de combat rebelle s'apprête à attaquer une colonne d'artillerie impériale.

In these pictures taken by a Unmanned Aerial Vehicle a rebel combat walker is preparing to attack a column of imperial selfpropelled artillery.













As you can see my ATZ town is near finished...

Dramatis Personae :
Tanks : 1/72 french tank AMX AU F1 from Altaya (http://www.altaya.fr)
Combat Walker : Rakham Games (see links)
Buildings : Worldwork Games (see links)
Gaming Floor : Toposolitario (see links)

2010/08/08

First Contact : First Blood...

(Adaptation de la campagne First Contact de 2HW) La planète Kalithea connaît des troubles après des abus répétés du gouverneur planétaire Palimal Augrarus. Les tribus Sahadeen se révoltent les premières ayant subi le plus de discriminations. Elles sont rapidement suivies par les forces de sécurité (Free Companies) et les troupes régulières (Star Army).
Plusieurs régiments de la Garde Impériale sont envoyés. Le premier sur place est un régiment de l’Imperial Navy, le fameux 7e régiment de marines, The Lightning Regiment.
Cette campagne commence au scenario 3 de First Contact p.22 :

(Adapted from the 2HW campaign : First Contact) Kalithea is in turmoil after repeated abuses of the planetary governor, Palimal Augrarus. The Sahadeen tribes rebelled first having been the most discriminated against. They are quickly followed by the security forces (Free Companies) and the Kalithean regular troops (Star Army).
Several regiments of the Imperial Guard are sent. The first in orbit is an Imperial Navy regiment, the famous 7th Marines Regiment, The Lightning Regiment.


This campaign begins with scenario 3 (First Contact, p.22)

AMBUSH !!!!!!!!!
“The Sahadeen have been active in this sector and the mining facility located nearby is requesting military support. In this scenario the Sahadeen are lying in wait to ambush a convoy of Marines”


Sahadeen (Wary, Resilient, Distrust)

Platoon Leader : Arkan (REP 6)
Cell A : REP 5, REP 5, REP 4, REP 4
Cell B : REP 5, REP 5, REP 5
Cell C : REP 4, REP 4, REP 3 + Missile Laucher (support), REP 4
Cell D (War Maidens) : REP 6, REP 6, REP 5, REP 4

Imperial Guard marines (Agile, Fast)

3 vehicles to start + 3 additional vehicles (one per Sahadeen Cell after the first)
Vehicle 1 : EF APC with 2 Rockets Launchers and 2 missiles and one HMG (crew REP 3). 2 EF Teams are in the APC.
Vehicle 2 : Combat Flat Bed (crew REP 3) with one EF Team
Vehicle 3 : Combat Flat Bed (crew REP 3) with supplies
Vehicle 4 : Combat Flat Bed (crew REP 3) with supplies
Vehicle 5 : Combat Flat Bed (crew REP 4) with 2 EF Team
Vehicle 6 : Combat Flat Bed (crew REP 3) with supplies

Team 1 : REP 4, REP 4, REP 4, REP 4 (Vehicle 2)
Team 2 : REP 5, REP 4, REP 4 (V5)

Team 3 : REP 5, REP 4, REP 4 (V5)

Team 4 : REP 5, REP 4, REP 3, REP 3 (V1)
Team 5 : REP 5, REP 4, REP 4, REP 3 (V1)

Platoon Leader : Lt Lindos (Star, REP 5) (V2)
Light Autocannon (support), REP 4 (V5)
Sniper Team (support), REP 4, REP 4 (V6)
Missile Launcher (support), REP 4 (V5)



Objective (p.22)
"The Marines convoy must exit the table at the opposite end that they entered with as little casualties as possible. If the convoy exits the table but wounded are left behind the scenario is a draw. The more vehicles that exit the board the bigger the victory for the Marines".

Placement du terrain / Battlefield Setting (p.23)
Rolls for impassable terrains : four !

Quatre zones infranchissables sont déterminées.
Chacune des cases de placement fait 20x25cm.

Règles spéciales / Special Rules
Incremental Penetration Results Table (IPRT)
15mm movement for infantry (6’-9’-12’).

Kill Zone (p.23)
Tirage de la localisation : 6 (nord de la carte).
Je positionne le convoi à l’entrée de la Kill Zone et je passe au placement des troupes Sahadeen réparties des deux côtés de la route et très proches de cette dernière.

The Kill Zone is near the north edge.
The Sahadeen are near the road.






Test « Ambush » / Ambush Test (p.25)
Passons au test « Ambush » p. 25 : double 6 ! Mais la REP du Lt Lindos est supérieure à celle de l’ennemi à 12’ ayant la plus basse (REP4) donc l’embuscade est déclenchée prématurément.
Je commence avec les In Sight Test des Sahadeen (je pars du principe que toutes les troupes dans les camions sont visibles et à couvert sauf dans l’ATV).

The ambush goes off early! The Sahadeen roll the In Sight Test (all the marines are in sight and in cover except for those in the ATV).

Le groupe d’Arkan commence (3d6 pour les Sahadeen ayant la caractéristique Wary) : tous réussissent sauf le bleu qui ne passe qu’un dé. Le lance rocket vise l’ATV (extrêmement puissant offensivement mais avec un faible blindage : DV2 de face…). Il passe 1d6 mais étant proche il touche. Impact 7 – DV 2 = 5. Je teste la Incremental Penetration Results Table. Réussite et le véhicule brûle avec tous ceux à bord (8 soldats et deux pilotes, Team 4 & 5) ! Les Sahadeen du même groupe ouvrent le feu sur les soldats du véhicule de tête (V2 – Team 1) : 4 touchent au total. Un soldat est tué, un autre Knock Down (KD), l’armure a absorbé une partie de l’impact. Le Lt Lindos est touchés deux fois (2 KD) ! Les deux Gardes qui le peuvent ripostent en tirant au jugé : rien. Les Sahadeen testent de nouveau : le bleu touche et met OOF un autre garde !

The Arkan group begins (3d6 for Sahadeen with characteristic Wary): all successful except the recruit who passes a die. A rocket is launched at the ATV (extremely potent offensively but with a thin armor: only DV2...) and hits it (impact 7 minus DV 2 = 5). I test the Incremental Penetration Results Table. The vehicle burns with everyone inside (two pilots and eight soldiers, Team 4 & 5)! The same group open fire at the soldiers in the lead vehicle (V2 - Team 1): 4 hits. One soldier killed, another knocked down (KD), the armor has absorbed some of the impact. Lt Lindos is touched twice (2 KD)! The two guards who can retaliate fire: nothing. The Sahadeen test again and hit an other soldier (OOF)!




Les War Maidens tirent sur le 3e véhicule (V3) et tue l’équipage. Un autre groupe tue l’équipage du véhicule de tête. C’est une boucherie… Le dernier groupe tire sur le 4e véhicule (V4). Un pilote est tué, l’autre duck back et réussit son test de pilotage…

The War Maidens fire at the third vehicle (V3) and kill the crew. An other group kills the first vehicle crew. It’s a slaughterhouse. The last group fires at the fourth vehicle (V4). One OOF and one duck back.

TOUR 1 (Sahadeen 1/ GI 2)
Le V4 quitte la route pour servir de couverture au V5 (et à l’équipe de sniper). La sniper team pointe le nez et In Sight Test des Sahadeen qui réussissent et touchent un soldat (KD). Le sniper riposte et KD un Sahadeen qui testent, répliquent et forcent le sniper à se mettre à couvert (outgunned).

The sniper team tries to fire but the Sahadeen fire first (one KD). The last sniper fires back and KD a Sahadeen. The Sahadeen replicate and force the sniper to take cover (outgunned).




Il reste le dernier véhicule. Il est stoppé sur la route pour couper les lignes de tirs et les deux groupes descendent ainsi que les pilotes (un pilote par groupe et une arme lourde par groupe). Ils se déploient des deux côtés de la route.

The last vehicle is stopped on the road to cut fire lines and the two marines teams descend with the vehicle crew (plus one heavy weapon per group). They are deployed on both sides of the road.





Les Sahadeen décident de lancer deux attaques suicides dont l’une fait des dégâts (1 OOF, 1 OD et 3 KD) ! Les autres groupes rebelles avancent. Un groupe tire sur le véhicule de l’équipe sniper. Un pilote tué, l’autre s’enfuit…

The Sahadeen decide to launch two suicide attacks, one of which caused damage (1 OOF, 1 OD and 3 KD)! The other rebel groups advance. A group fires at the vehicle of the sniper team. One pilot is killed and one flees.





TOUR 2 (Sahadeen 4/ GI 1)
Le groupe avec le lance rocket se met en position de tir et détruit le véhicule avec la sniper team. Les deux marines survivent (Incremental Penetration Results Table) en étant gravement blessés (Slow & Clumsy). La War Maiden qui a réussi son attaque suicide charge deux gardes de dos (-2d) au corps à corps (6d+1d d’arme supérieure). Je gère le corps à corps avec les règles d’ATZ. Elle jette 4d contre 2d pour le premier garde et ce dernier la met OOF !

The group with the rocket launcher fires. The vehicle with the sniper team is destroyed. The two marines survive (Incremental Penetration Results Table) being seriously injured (Slow & Clumsy). The War Maiden who attacked previously charges two marines in the back. I play the melee with the ATZ rules. She throws 4d against the first marine and got OOF!



Les deux dernières War Maidens passent à l’attaque pour achever les KD de l'attaque suicide (2 OD).

Pour la garde l’objectif de la mission a changé : il s’agit de survivre. Le Lt Lindos et le seul survivant du véhicule 1 ont été oubliés. Ils tirent par derrière sur le groupe d’Arkan : 3 KD et 1 Runaway.

For the marines the purpose of the mission has changed: survival. Lt Lindos and the only survivor of the lead vehicle have been forgotten. They fire behind the Arkan: 3 KD and a Runaway.




TOUR 3 (Sahadeen 6/ GI 2)
Seul Arkan joue ! Il se retourne et tire sur le Lt Lindos. Deux touches : KD.
Le deuxième membre de l’équipe sniper tire dans le dos d’Arkan, le met OOF (ce qui se transforme en KD car il possède la caractéristique Resilient). Le lt Lindos est trainé à couvert. Les autres marines se regroupent après avoir achevé la dernière War Maiden.

Only Arkan plays! He turns and shoots Lt Lindos. Two hits: KD.
The second member of the sniper team shots in the back of Arkan : OOF (which becomes KD because it has the characteristic Resilient). Lt. Lindos is dragged to cover. The other marines regroup after killing the last War Maiden.




TOUR 4 (Sahadeen 4/ GI 4)

TOUR 5 (Sahadeen 5/ GI 1)

Le recovery test d’Arkan donne double 6 : il devient OOF (une blessure plus grave que prévue). Les Sahadeen voyant le vent tourner tentent des attaques sur les véhicules du convoi encore occupés (pour assurer leurs arrières avant de partir à la chasse aux survivants). Le lt Lindos est tué et son camarade OOF. L’équipe sniper se défend mieux (un OOF et un KD).
Le dernier groupe de gardes se positionne pour tirer sur le groupe d’Arkan. Ils sont à terre mais risquent de se relever : 2 OOF. Un soldat tente de réanimer un OOF, sans succès. Tous se positionnent pour éviter une attaque kamikaze.

I roll the Arkan recovery test: double 6: he becomes OOF (an injury worse than expected). The Sahadeen attempt attacks on the convoy vehicles still occupied (to ensure their backs before heading out to hunt for survivors). Lt Lindos is killed and his companion OOF...
The last group of marines fire on the Arkan group. They are still down but may recover from knock down: 2 OOF. All marines are positioned to prevent a suicide attack.


TOUR 6 (Sahadeen 6/ GI 2)
Seule la Garde Impériale joue ! Un membre de l’équipe sniper ne récupère pas de son KB : il est OOF. Son camarade le transporte à couvert. Le lance rocket et l’autocannon tirent sur les deux derniers Sahadeen encore debout : ils deviennent KD. Cela permet au dernier groupe de gardes de courir achever les blessés du groupe Arkan (mais pas Arkan lui-même qui est OOF et que les marines veulent capturer).

Only the Imperial Guard plays! A sniper team member does not recover from KB: he is OOF. His friend takes him to cover. The rocket launcher and autocannon fire to the last two Sahadeen still standing, they become KD. This allows the last group of guards to kill the injured from the Arkan group (and capture Arkan).

TOUR 7 (Sahadeen 6/ GI 6)
Une tempête de sable se lève venant du Nord !

A sandstorm rises from the North!

TOUR 8 (Sahadeen 6/ GI 3)
Pas de mouvement Sahadeen à nouveau ! Les marines se replient en amenant Arkan.

No Sahadeen movement again! The marines retreat bringing Arkan.

TOUR 9 (Sahadeen 5/ GI 2)
Le dernier Sahadeen avec REP 5 réussit son recovery test. L'attaque suicide arrive de l’arrière du groupe (un seul soldat en faction). Le soldat voit sortir un Sahadeen portant une charge explosive de la tempête, rate son test et plonge derrière un rocher (duck back). Le Sahadeen réussit son test d’attaque et lance sa charge explosive avant de replonger dans la tempête. Les deux soldats portant Arkan sont OOF (et ce dernier aussi donc OD).

The last Sahadeen with REP 5 passes his recovery test. The suicide attack comes from the back of the group (with a single soldier on duty). The marines sees a Sahadeen carrying an explosive coming out of the storm, misses his test and dives behind a rock (duck back). The Sahadeen throws its explosive charge before plunging back into the storm. The two soldiers carrying Arkan are OOF (Arkan is OOF too so OD).

Note the sandstorm special effect... :)


Les derniers marines se replient portant leurs blessés.

The last marines withdraw, carrying their wounded.

The Butcher's Bill
- 4 marines (with LR and Autocannon) are unscathed
- one Sniper is unscathed
- one marines OOF is carried
- one sniper OOF is carried




Il reste sur le terrain 4 OOF et 21 morts (dont Lt Lindos) sans compter 4 transports opérationnels dont deux chargés de matériel.

It remains on the field :
- 4 OOF and 21 deaths (including Lt. Lindos) ;
- four operational transports including two carrying materials.


Dramatis Personae
- Marines : Peter Pig
- Sahadeen : Rebel Minis
- Vehicles : Ground Zero Games
- Gaming Mat : Aide de camp

2010/08/06

Troops for First Contact

Dans la perspective de jouer une campagne de 5150 : First Contact de Two Hour Wargames j'ai peint les protagonistes : la Earth Force (des US marines de Peter Pig) et les Sahadeen (Rebel Minis).

In order to play the 2HW Campaign, First Contact, I painted the protagonists : Earth Force troops (US marines from Peter Pig) and Sahadeen (Rebel Minis).

MARINES







SAHADEEN









WAR MAIDENS



SAHADEEN HEAVY WEAPONS